Helaas wat minder vrolijk nieuws.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marlies Nagelkerke - WaarBenJij.nu Helaas wat minder vrolijk nieuws.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marlies Nagelkerke - WaarBenJij.nu

Helaas wat minder vrolijk nieuws..

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

30 September 2015 | Australië, Adelaide

Het was een bewogen week.. We zitten nu in Adelaide en helaas heeft ons reismaatje Amanda besloten om niet in deze formatie samen verder te willen gaan. We hebben erg ons best gedaan om dit te voorkomen, helaas zonder succes, en daar heb ik na 3 erg gezellige weken toch best wel veel verdriet om. Het voelt nu toch alsof er iets ontbreekt..
Voorafgaand aan onze breuk hebben we nog leuke dingen gedaan met zijn drieeën. Na een paar dagen in Melbourne te hebben gebivakeerd zijn we the Great Ocean Road gaan volgen; een weg langs de mooie kustljn van Zuid-Oost Australië. We hebben o.a. The Twelve Appostles gezien. Dit is een van de toeristische trekpleisters van Australië. Vanzelfsprekend waren er daarom ook veel Aziaten te vinden. Naast nog andere mooie natuurverschijnselen hebben we tijdens de Great Ocean Road ook veel leuke, kleine dorpjes gezien, zoals Wye River en Robe. Wye River maakte vooral indruk met de Airbnb waar we zaten. We sliepen in een kast van een huis dat slechts een jaar oud is, met heel veel ramen en uitzicht op zee. Dat moet wel een paar miljoen dollar gekost hebben, dus het was erg goed vertoeven daar, ook al zaten we er maar korte tijd. Robe daarentegen maakte juist indruk met de knusse sfeer die het kleine dorp heeft en ook met onze host Geoff, een gepensioneerd komiek. We hebben heel wat afgelachen toen we bij hem verbleven. Al met al hebben we weer veel goede indrukken opgedaan van het land en bevoling tijdens de Great Ocean Road.
Maar aan al het goede komt een eind.. Na een dagje dierentuin in Adelaide ging het mis en moesten we alle drie goed nadenken over hoe nu verder. Ik had het graag anders gezien. We willen alle drie wel verder met reizen, dus dat staat in ieder geval vast. Maar het zal niet makkelijk worden de eerste dagen.. We hebben gelukkig wel veel hulp gekregen van onze couchsurf host David in Adelaide met het verder plannen van onze reis. Waar hij kon heeft hij ons spullen gegeven die andere couchsurfers hadden laten liggen en ons advies gegeven. Grappig is dat hij mij Elsie noemt, omdat hij mijn naam niet kan uitspreken. Misschien dat ik het er daar ook wel op hou, als mijn naam hier te lastig blijft. :) Aan de locals zal het in ieder geval niet liggen, tot zo ver zijn ze allemaal erg behulpzaam en aardig.
Ik hou jullie op de hoogte van hoe het verder gaat.

  • 03 Oktober 2015 - 14:03

    Astrid Dam:

    Wauw Marlies (aka Elsie)! Wat een ervaringen en leuke, vriendelijke mensen die je op jullie reis ontmoet! Zoals ik al eerder zei: 'Je komt straks heel erg rijk aan ervaringen en aan nieuwe indrukken terug naar Nederland'! Jammer dat het met Amanda net anders gelopen is dan gepland. Geniet met volle teugen nog lekker van alles wat jullie meemaken tijdens jullie schitterende reis!! Ik moest niet vergeten je de groetjes te doen van Nancy (sorry grapje) Verhoeven! ;-) Tevens van mij uit de hartelijke groetjes, ook aan vriend Edward.

  • 03 Oktober 2015 - 14:40

    Marlies:

    Dankjewel Astrid! Je hebt helemaal gelijk inderdaad! Alleen al door op zoveel verschillende adresjes te slapen bebben we al zoveel nieuwe indrukken op gedaan. Ik neem het van harte mee tijdens de reis, des te meer als ik even niet al te blij ben met mijn slaapplaats. ;) Dat is tenslotte ook weer een ervaring. Doe de groeten terug aan Nancy!! :D Moest weer lachen om de bijnaam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Op 2 september vertrek ik samen met mijn vriend Edward en goede vriendin Amanda naar Hongkong, Australië en Nieuw-Zeeland voor 5 maanden. Voor mij en Edward onze eerste verre reis, voor Amanda de tweede. Inmiddels loopt de (goede) spanning steeds verder op; de dag komt steeds dichterbij en we hebben nog veel mensen om afscheid van te nemen, de last minute spulletjes moeten worden aangeschaft en de laatste dingen moeten worden geregeld. Maar uiteraard hebben we er wel ontzettend veel zin in!

We vliegen op 2 september eerst van Amsterdam naar Hongkong, waar we een paar dagen in een hotel verblijven om bij te komen van onze jetlag en om de stad te kunnen bekijken. Vijf dagen later pakken we het vliegtuig van Hongkong naar Melbourne. Ook hier is onze slaaplocatie al voor geboekt. We zitten nu ook rond te kijken naar een slaapplaats voor de andere plaatsen die we aan zullen doen, bijvoorbeeld Tazmanië en Sydney. Vanuit Melbourne zullen we gaan rondreizen door het centrale deel en de oostkust van Australië. Met oud en nieuw zitten we in Sydney om als één van de eersten het nieuwe jaar te vieren en daarna gaan we de oversteek maken naar Nieuw-Zeeland, het eindpunt van onze reis. Op 26 januari staat onze terugvlucht geboekt naar Schiphol.

Dit is het reisschema zoals we dat nu hebben vastgesteld:
– Vertrek naar Honkong vanuit Schiphol: 2 september 2015
– Hongkong: 3 september 2015 t/m 6 september 2015
– Melbourne
– Tasmanie
– Adelaide
- Alice Springs / Uluru
– Darwin
– Cairns/Great barrier reef
– Brisbane
– Sydney: 14 december 2015 t/m 3 januari 2015
– Christchurch (NZ)
– Auckland (NZ)
– Vertrek terug naar Schiphol: 26 januari 2016

Op deze manier zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van onze belevingen van de reis. :)

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

De afsluiter..

20 Mei 2016

Afscheid van Australië

10 Mei 2016

De afgelegen westcoast

29 April 2016

Ietsje dichterbij huis..

19 Maart 2016

Bali
Marlies

Actief sinds 26 Aug. 2015
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 16528

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 26 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: